ČO JE TO SEO ?

SEO je skratka, ktorá v preklade znamená SEARCH ENGINE OPTIMIZATION. Preklad do slovenčiny znie OPTIMALIZÁCIA PRE VYHĽADÁVAČECieľom SEO je zabezpečiť popredné POZÍCIE tvojho webu vo vyhľadávačoch. V slovenskom prostredí predovšetkým v Google Search.


Kedy potrebuješ SEO?

SEO potrebuješ ak chceš aby sa tvoj web zobrazoval na popredných stranách, teda vyššie v ZOZNAME po zadaní kľúčových slov. Alebo ak sa tvoj web vôbec nezobrazuje po zadaní KĽÚČOVÝCH SLOV ani na 56. strane v Googli. Správna SEO optimalizácia to ale dá do poriadku. Stačí kontaktovať SEO špecialistu alebo to môžeš skúsiť sám, to ale zaberie kopec času a možno to nebude až tak efektívne.

Prečo by si mal so SEO začať hneď?

U nás vo webbite máme nepísané pravidlo: “AK CHCEŠ ZAČAŤ S MARKETINGOM, ZAČNI SO SEO.” Je to ZÁKLAD pre všetky ostatné aktivity, ako je napríklad marketing na Facebooku či Instagrame, PPC kampane atď. SEO špecialista ti poradí aj napríklad s CRO optimalizáciou čo v slovenčine znamená OPTIMALIZÁCIA KONVERZNÉHO POMERU. V skratke je to nástroj, ktorý tvojmu zákazníkovi vytvorí PODMIENKY, aby mohol spniť to, čo chceš aby na tvojom webe robil. Napríklad OBJEDNAL si tovar z tvojho eshopu, našiel na teba kontakt a pod.

Ako vlastne vyzerá princíp SEO?

Na to aby si svoj web dostal vyššie, musíš vedieť čo o PORADÍ WEBOV rozhoduje. Je to trochu ako zo scifi filmu. :D Google má vlastných automatických robotov- Googlebotov. Tí majú za úlohu prechádzať internet deň čo deň a vytvárať databázu informácií o webových stránkach. Potom sú tieto weby zoradené podľa špecifických a zložitých ALGORITMOV. Postupujú pritom podľa SEO FAKTOROV, ktorými sú napríklad: 

1.) Množstvo a kvalita ODKAZOV vedúcich na celú doménu alebo na jednotlivé stránky

Ak na tvoj web odkazuje iný web si na dobrej ceste. Zvyšuje tým tvoje šance postúpiť vyššie v zozname. 

2.) Množstvo a kvalita ZMIENOK o webe na sociálnych sieťach

Napríklad koľko máš likov na svojej Facebook stránke a pod.

3.) Informácie o NÁVŠTEVNOSTI a SPRÁVANÍ sa používateľov na tvojom webe

Google prehodnocuje dľžku pobytu užívateľov na tvojom webe. Vie tým zistiť, či si od teba objednali tovar alebo sa hned odklikli preč.

4.) Relevancia a kvalita OBSAHU

Tvoj web musí čo najviac spľňať očakávania užívateľa, keď vyhľadáva kľúčové slová.

5.) TECHNICKÁ KVALITA kvalita webu

Tvoj web sa musí načítavať plynuje a rýchlo, text musí byť dobre čitateľný a pod.

Ako postupovať pri SEO?


1.) Analyzuj KĽÚČOVÉ SLOVÁ:

Musíš vedieť a pochopiť podľa akých kľúčových slov užívateľ vyhľadáva tvoj web. Na to slúži podrobná analýza slov. 

2.) Optimalizuj svoj web po TECHNICKEJ STRÁNKE:

Ako som spomínala vyššie web musí bežať ako hodinky! Riaď sa nasledovnými pravidlami.

Maj Jednoduchú a jasnú URL adresu, rýchle a plynulé načítavanie webu.

Používaj meta titulkymeta popisy, H1 a H2 nadpisy, ktorými cieľ na vybrané kľúčové slová.

Používaj alt popisy pri obrázkoch -je to názov obrázku, ktorý sa zobrazí ak nedôjde k správnemu načítaniu obrázku.

Využívaj sitemap a robots.txt- čo to je sa dozvieš v ďalšom článku...

Skontroluj si zobrazovanie svojho webu na mobilných zariadeniach - responzívny dizajn...

3.) Vytváraj na svojom webe obsah, ktorý bude zodpovedať kľúčovým slovám:

Najlepšie bude ak na každú kľúčovú frázu vytvoríš JEDNU KVALITNÚ PODSTRÁNKU s dobrým obsahom. 

Používaj kľúčové slová v hlavnom obsahu svojho webu, ale všetko s mierou!

Začni napríklad písať blog na svojom webe a využívaj pri tom kľúčové slová.

4.) Venuj sa svojmu webu aj mimo neho:

Začni rozposieľať svojim fanúšikom a známym NEWSLETTRE, angažuj sa na SOCIÁLNYCH SIEŤACH pravidelne, vytvor si konto na Google moja firma...

Ak si s tým nevieš poradiť sám oslov odborníkov z brandže, ktorý ti s tým pomôžu.


5.) Analyzuj, analyzuj, analyzuj:

Pre kvalitné SEO je dôležité MERAŤ NÁVŠTEVNOSŤ tvojho webu. Na začiatok na to využi napríklad Google Analytics.


Nakoniec si to zhrnieme. Výsledkom SEO je teda zobrazovanie webu NA POPREDNÝCH MIESTACH vo výsledkoch vyhľadávania, na Slovensku sa bavíme o Google search. Čím vyššie v zozname je tvoj web, TÝM VIAC ĽUDÍ sa naň pravdepodobne preklikne. Je to zdroj ORGANICKEJ návštevnosti.Ak tvoj web už SEO optimalizáciou prešiel, ale ty máš pocit že to nieje to “pravé orechové” kontaktuj čo najskôr nového, overeného SEO špecialistu.Požiadaj ho o SEO AUDIT tvojho webu. Určite nájde chyby, ktoré napraví a v krátkom čase uvidíš VÝSLEDKY.

V PRÍPADE ZÁUJMU O SEO OPTIMALIZÁCIU NÁS NEVÁHAJ KONTAKTOVAŤ! :)