Zmena, ktorou nás Facebook ovalil pred pár týždňami spustila vlnu kritiky.

Možno aj ty spravuješ stránku na Fb a jedno krásne ráno ti KLESOL REACH o polovicu. Určite ťa prepadli obavy - ako to teraz budeš zvládať BEZ PLATENEJ REKLAMY?

  

 

Facebook to ale neurobil v zlom.


Hlavne poukázal na to aké sú ČÍSLA A ŠTATISTIKY tak povediac, ZBYTOČNÉ. Ak má stránka význam aj bez Facebooku, táto zmena na sociálnych sieťach ju nemôže ohroziť. To však neznamená, že netreba sledovať novinky a riadiť sa podľa nich. Hlavným problémom, ktorý na Fb vznikol bol nedostatok miesta a tzv. “tlačenica” medzi príspevkami, ktorých bolo už nespočetné množstvo.

Stále si zvyšoval rozpočet na reklamu ale príspevky akoby každý ignoroval? Bolo to práve tým. Facebook tak už čoraz ťahšie vedel zabezpečiť EFEKTÍVNE ZOBRAZOVANIE boostnutých príspevkov, za ktoré si užívatelia platili. 

 

 

Preto potreboval medzi príspevkami “upratať” a tak rozdelil nástenku na 2 časti.


Tou prvou je NÁSTENKA, kde ostali všetky novinky od tvojich PRIATEĽOV plus PLATENÉ reklamy. A tou druhou je už spomínaný PRIESKUMNÍK (malá raketa hneď vedľa), kde presunul VŠETKY NOVINKY z tvojich obľúbených stránok. Takže ak ťa nezaujíma nové šteniatko tvojho suseda ani nový outfit tvojej sestry, stačí ak sa preklikneš na prieskumník a možeš si prečítať všetky zaujímavé články, polajkovať fotky od cestovateľov a podobne.


Takže, nie je až tak dôležité sledovať len čísla. Čím ďalej tým viac je dôležitý OBSAH našich stránok a ich HODNOTA aj mimo sociálnych sietí. Takže ostaňte v strehu. Nikdy predsa nevieme s akou zmenou prídu sociálne siete nabudúce. Možno popri nich nebude prieskumník až takou tragédiou.